Monday, August 31, 2009

Teknik Melukis: Kepentingan Ketelitian Dalam Lukisan

Assalamualaikum & salam sejahtera, eino,

Saya Aiereast di sini, apa khabar? Semoga eino berada di dalam sihat dan sejahtera hendaknya :-)

Oh ya, bagaimana dengan prestasi hasil lukisan anda sekarang? Mungkin eino semakin bijak dalam memanipulasikan tools yang ada dalam Paint Tool Sai tersebut. Takpe2, yang penting eino perlu rajin dan bijak dalam bermain dengan tools yang ada:-)

Baiklah, pada ruangan kali ini saya ingin mendedahkan kepada anda akan satu lagi tips yang berguna, tetapi ramai yang terlepas pandang akan hal ini, iaitu penelitian.

Penelitian merupakan salah satu aspek yang penting dalam menghasilkan sesuatu lukisan. Ini bertujuan supaya hasil lukisan tersebut tampak hidup dan relevan. Disamping itu, penelitian yang baik sedikit sebanyak dapat meminimakan kelemahan yang sedia ada dalam sesebuah hasil lukisan. Penelitian juga turut mempunyai kesinambungan dengan tips yang telah saya dedahkan, iaitu penggunan saiz.

Oh, mungkin eino tak berapa faham dengan apa yang saya maksudkan. Takpe, kerana saya sudah pun mengupas tentang tips ini diruangan blog saya, malah saya turut menyelitkan beberapa gambar supaya eino dapat memahami apa yang ingin saya kongsikan dalam mesej saya kali ini. eino boleh membacanya di ruangan blog saya, sila klik di link bawah ini:

http://tinyurl.com/teknikmelukis

Diharapkan dengan tips yang telah saya kongsikan sebentar tadi, sedikit sebanyak dapat memperbaiki lagi mutu lukisan eino. Sekiranya, eino mempunyai sebarang persoalan, komentar, mahupun cadangan yang bernas, eino boleh terus bertanyakan kepada saya. Semoga kita akan bertemu di email yang akan datang.

Salam Hormat dari Saya,
Aiereastz
http://airistudio.com

=============================================
AKAN DATANG:

KOLEKSI AVATAR ILUSTRASI, ISTIMEWA UNTUK ANDA.
NANTIKAN KEMUNCULANNYA!!!
=============================================


Sekiranya anda tidak mahu menerima apa2 lagi mesej dari saya, sila klik link di bawah ini:
http://www.panduanmelukis.com/autores/unsubscribe.php?lEmail=eino6334@gmail.com&lID=132

No comments:

Post a Comment