Saturday, August 29, 2009

Teknik Melukis: Penggunaan Saiz

Assalamualaikum dan salam sejahtera eino,

Saya Aiereast di sini, apa khabar? Semoga eino berada di dalam keadaan sihat walafiat hendaknya.

Pada mesej kali ini, saya ingin berkongsikan kepada anda akan satu tips yang mudah tetapi berguna untuk anda apabila melukis sebarang lukisan, sama ada anime atau sebaliknya. Tak lain dan tak bukan, adalah penggunaan saiz :-)

Penggunaan saiz adalah cukup penting sepanjang kita melukis dan mewarna untuk sesebuah lukisan. Ini kerana dengan penggunaan saiz yang betul dapat membantu eino untuk menghasilkan sebuah lukisan anime yang cantik dan kemas. Jadi, antara tips2 yang perlu eino tahu apabila mengubah saiz vevtor:

1) pastikan saiz yang digunakan adalah sesuai dengan stroke lukisan.

2) Untuk lukisan yang besar dan yang berda di hadapan, perlu menggunakan saiz yang tebal, begitu juga sebaliknya.

3) untuk stroke luaran, gunakan saiz yang tebal manakala stroke dalaman gunakan saiz yang kecil.

Jadi, inilah antara tips2 yang pernah saya pelajari semasa menggunakan saiz supaya lukisan yang dihasilkan tidak kelihatan kaku dan menjengkelkan. Semoga tips dari saya kali ini dapat membantu eino untuk memperkemaskan lagi hasil lukisan anda :-)

Sekiaranya anda mempunyai sebarang kemusykilan tentang lukisan anime atau hal2 yang berkaitan dengan teknik penggunaan Paint Tool Sai , sila ajukan kepada saya.

Saya doakan agar anda berjaya menghasilkan sebuah lukisan yang cantik:-)

Sekian,
Aiereastz
http://airistudio.com

P/S: Ingin melihat rakan2 wanita saya yang comel? Layari blog saya sekarang dan anda berpeluang untuk berkenalan dengan mereka :-)

Sekiranya anda tidak mahu menerima mesej dari saya lagi, sila klik link di bawah ini
http://www.panduanmelukis.com/autores/unsubscribe.php?lEmail=eino6334@gmail.com&lID=132

No comments:

Post a Comment